Saturday 14 January 2012

LUAHAN HATI : BILA PERASAAN MARAH MENGUASAI DIRI

Benarlah apa yang diriwayatkan iaitu orang yang paling hebat adalah bila dia dapat mengatasi perasaan marahnya.

Kerana turutkan perasaan marah aku telah mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya. Aku hanya fikirkan diri aku yang dibebani dengan kerja yang bertimbun. Sedangkan dia pun adalah masalah yang berat. Tapi aku tak pernah nak fikirkan. Bagi aku, dia lelaki dia mesti lebih kuat dari aku dan dia mesti boleh atasi masalah dia. Jadi aku buat apa yang aku suka. Sikit pun Aku tak pernah terfikir yang tindakan aku ni akan mengecewakan dirinya. Aku tak biarkan keadaan reda, aku terus je marah-marah. Aku hanya fikirkan yg aku geram dia marah aku. Aku tak fikir lansung kenapa dia marah aku?....


Jangan sesekali biarkan perasaan marah menguasai diri. Jangan mengeluarkan apa2 perkataan pun sewaktu anda tengah marah. Dan yang paling penting, jangan buat keputusan di saat emosi anda tidak stabil.

No comments:

Post a Comment